MAINIES UZ AUGŠU! Kādai jābūt izglītībai, lai tā patiešām nodrošinātu izaugsmi?
Jau apmēram gadsimtu vērojama nemitīga un ļoti intensīva diskusija par atbilstošākajiem izglītības ideāliem, mērķiem, uzdevumiem un līdzekļiem. Teorētiskās pozīcijas šajā sakarā ir ļoti atšķirīgas un visai polarizētas: 1) izglītība kā kultūras transmisija, kuras centrā ir pagātnē radīto kultūras vērtību saglabāšana un tālāknodošana, 2) sociālā transformācija, kurā izglītība tiek traktēta kā sabiedrībai nākotnē nepieciešamo prasmju un kompetenču konstruēšanas piedāvātāja. Vienkāršoti skatoties – pirmās pieejas centrā ir kultūra un tās vērtības, otrās – skolēns, students un viņu attīstības potenciāls.
Kādai tad jābūt izglītībai mūsdienās, lai būtu iespējama izaugsme «augšup»?
Izglītības attīstības tendences Somijā: no uzplaukuma līdz mūsdienu izaicinājumiem
Šajā prezentācijā tiks sniegts ieskats izglītības attīstības tendencēs Somijā, no tās uzplaukuma līdz pašreizējiem izaicinājumiem. Somija ir sekmīgi attīstījusies izglītības jomā un tiek uzskatīta par vienu no labākajām izglītības sistēmām pasaulē, taču rezultātu kritums PISA testos ir veicinājis sabiedrības diskusiju un bažas par situāciju izglītībā. Kamēr PISA rezultātu kritums var sākumā raisīt satraukumu, tas var arī kalpot kā iespēja pārdomām, analīzei un potenciālām reformām, kuru mērķis ir turpmāk uzlabot Somijas izglītības sistēmu – kas būs Somijas nākamie soļi izglītības attīstībā?
13:30 - 15:10 Paralēlā sesija Mūzikas novirziens
Baiba un Viesturs Rudzīši
VisaSkola interaktīva mūzikas materiāla prezentācija 4.- 9. klasēm visām Skola 2030 izvirzītajām tēmām.
Visaskola.lv piedāvā Mūzikas mācību priekšmeta apguves mācību līdzekļus 4.-9. klasei visām Skola 2030 izvirzītajām tēmām, kā arī sadarbībā ar ukuleleriga.lv praktiskās muzicēšanas nošu materiālus.
Stundu plānošana, stundas sasniedzamo rezultātu izvirzīšana skolotājam. Kompetenču pieeja, starppriekšmetu saikne, digitālā pratība katrā mācību stundā. Mācību materiāls veidots, lai mūzikas mācību priekšmeta apguve kļūtu par aizraujošu, mūsdienu paaudzei atbilstošu mācību rīku. Citi papildus mācību materiāli nav nepieciešami. Viss vienā visaskola.lv platformā.
Mūsu visaskola.lv kolektīva pārliecība ir: skolai un/vai pašvaldībai ir jānodrošina skolotājs ar mācību līdzekļiem. Skolotājs ir vērtība un harizma, atbalsts un iedvesma, bez kuras tikai materiāliem nav nozīmes un trūkst pievienotās vērtības.
13:30 - 14:20 Paralēlā sesija Skolu līderiem
Oskars Kaulēns Draudzīgā Aicinājuma Cēsu Valsts ģimnāzijas direktors
Datu analītika un tās izmantošanas iespējas pārmaiņu vadīšanai skolā
Līderība izglītības vadībā sniedzas krietni tālāk par administratīvo funkciju veikšanu. Spēja vizionēt un iedvesmot rīcībai savus kolēģus, efektīva komunikācija un stratēģiska lēmumu pieņemšana kā atslēga veiksmīgai izglītības iestādes vadīšanai. Kā iedvesmot un motivēt? Kā izveidot efektīvu komandu un galu galā - kā nepazaudēt pašam sevi ikdienas darbu dunā?
Svaigi Vidzemes Augstskolas un Latvijas Universitātes pētnieku veikts pētījums iezīmē, ka skolotāji Latvijā kā zinātniskus novērtē trīs mācību priekšmetus. Citi priekšmeti tiek vērtēti kā daļēji zinātniski vai pat teju nesaistīti ar zinātni. Vai varētu tā būt, ka skolā tiek apgūtas jomas, kam nav sakņu nevienā no zinātnes disciplīnām? Kā veidojas šāds priekšstats? Kāpēc šādu redzējumu pauž visi aptaujātie, neatkarīgi no sava mācītā priekšmeta? Un kāpēc viedokļi par priekšmetu zinātniskumu atšķiras starp skolotājiem, skolēniem un vecākiem?Jautājumu vairāk nekā atbilžu! Meklēsim atbildes kopīgi!
Mērķa grupa: mūzikas un kustību skolotāji skolās un bērnudārzos
Saturs: Ritms un kustība Orfa pedagoģijā,Dalkroza ritmikā un Labāna kustību teorijā
Karls Orfs (1895-1982) – vācu komponists un mūzikas pedagogs. Orff pedagoģija balstās uz runas, kustību un mūzikas apvienošanu mācību procesā, kurā ritms ir sastāvdaļa, kas saista mūzikas izglītības elementus.
Emīls Žaks-Dalkrozs (1865-1950) – Šveices mūzikas skolotājs, ritmikas dibinātājs. Ritmikā cilvēks apgūst, attīsta un interpretē mūzikas ritmus, izmantojot savu ķermeni.
Rūdolfs fon Labans (1879-1958) – ungāru dejotājs, horeogrāfs un kustību teorētiķis. Muzikālās kustības pamatā ir viņa izstrādātās kustības teorijas elementi: ķermenis, telpa, laiks un spēks.
18:15; 19:15; 20:15 Vakara izklaide - brauciens pa ezeru ar kuģīti 18:15, 19:15, 20:15 (iekļauts konferences maksā)
20 cilvēki vienā reizē. Dalībnieki izvēlas vienu no trim piedāvātajiem laikiem.
Bulings vienaudžu vidū - UNESCO redzējums un starptautiskā prakse
Viens no būtiskiem faktoriem, kas nosaka vardarbības situācijas skolās, ir sociālais konteksts. Pēdējos gados pētījumos uzmanība no bulinga uztveres kā attiecībām starp divām personām (pāridarītāju un upuri) virzās uz bulinga uztveri kā procesu, kurā iesaistīti arī pārējie vienaudži un kurus tas ietekmē. Viņu rīcība, uzvedība un attieksme var gan palielināt, gan samazināt bulinga līmeni.
Izprast un preventīvi mazināt un novērst bulinga situācijas iespējams, modelējot iesaistīto pušu motivāciju, rīcības cēloņus un sekas. Lekcijā tiks sniegts ieskats UNESCO pieejā, kā arī analizēta starptautiskā prakse.
Skaidru robežu esamība gan teorijā, gan praksē
Skaidras robežas, ko vecāki, skolotāji, treneri vai citas autoritātes parāda bērniem, ir viens no ļoti svarīgiem pamatnosacījumiem, lai bērnam būtu iespēja veselīgā veidā attīstīt savu emocionālo veselību. Kolīdz robežas kļūst neskaidras, haotiskas vai konstanti mainīgas, tas raisa bērnā dažādas emocijas un uzvedību - kā reakciju uz šo neskaidrību. Un, ja mēs mēģinām koriģēt šo radušos uzvedību vai emocijas, tad mēs cīnāmies tikai ar sekām un nevis cēloni.
Tas pats attiecas uz jebkurām citām attiecībām mūsu dzīvē - ar kolēģiem, ģimenes locekļiem, draugiem utt.
Lekcijas laikā izrunāsim, kas ir biežākās neskaidru robežu kļūdas, ko cilvēki pieļauj, un kas būtu jādara, lai mainītu to savā dzīvē. Noskaidrosim, kā reaģēt, ja kāds cits cenšas savas robežas uzspiest mums.
Pēc konferences dalībnieki saņems digitālu apliecību par programmas apguvi 16 stundu apjomā.
No comments:
Post a Comment