Pedagogs: Nepārslogot bērnus pirmajās mācību gada
nedēļās
Jau rīt sāksies
jaunais mācību gads, turklāt ar mācībām klātienē, pēc kurām noilgojušies gan
bērni, gan pedagogi. Ņemot vērā ilgstošo laika periodu, kas pavadīts
attālinātajās mācībās, šobrīd daudz svarīgāk ir koncentrēties uz bērnu mentālo
veselību un sociālo prasmju atjaunošanu, nepārslogojot skolēnus ar
diagnosticējošiem pārbaudes darbiem, norāda Rīgas Juglas vidusskolas
kulturoloģijas un sociālo zinību skolotājs, Neatkarīgās izglītības biedrības
pārstāvis Ļevs Rusilo. Viņš skaidro, ka vienlīdz svarīgi arī klātienes mācībās
pielietot metodes, kas apgūtas pandēmijas laikā. Runājot par testēšanu un masku
nēsāšanu skolas telpās, pedagogs uzsver, ka būtiskākais ir radīt drošu un
iekļaujošu vidi, kurā ikviens bērns jūtas labi.
Sākoties
jaunajam mācību gadam, nenoliedzami ir zināmas bažas gan par mainīgajiem
apstākļiem, gan skolēnu mentālo veselību, taču pāri visam ir prieks par
atgriešanos skolā. Mācoties attālināti, mums visiem pietrūka komunikācijas,
tāpēc šobrīd sociālo prasmju attīstībai un dzīvajai komunikācijai ir jābūt
prioritātei. Lai gan bērni, gan pedagogi būtu uz vienas ass, lielai daļai
komunikācijas prasmes jāsāk apgūt gandrīz no jauna.
Skolēni situāciju uztver daudz mierīgāk
Runājot par to,
ka daļa skolēnu ir vakcinēti, bet daļa nav, vēlos aicināt pedagogus būt pēc
iespējas diplomātiskākiem un darīt visu iespējamo, lai uz šī jautājuma pamata
neveidotos mobinga situācijas. Mums ir jābūt politkorektiem, neakcentējot un
lieki necilājot šo jautājumu klasē kopā ar skolēniem. Vērojot bērnus, kuri bija
ieradušies skolā, lai nodotu siekalu testus, bija iespēja secināt, ka paši
skolēni situāciju uztver daudz mierīgāk, nekā lasāms sociālajos medijos.
Skolēni organiski ievēro distanci, masku nēsāšanu u.c. lietas. Bērni nav
satraukti par aktivitātēm, kas jāveic, lai mācītos klātienē, un prieks par
atkalsatikšanos ar draugiem un skolotājiem ir patiesi liels.
Neaizmirst lietas, kas apgūtas pandēmijas laikā
Domāju, ka
šobrīd visiem jākoncentrējas uz maksimāli kvalitatīvu un saistošu izglītības
procesu, nevis citām lietām. Pats būtiskākais ir skolēnu mentālā veselība,
dzīvā komunikācija un iekļaujoša vide. Vēl svarīgi neaizmirst lietas, kas
apgūtas pandēmijas laikā, un integrēt tās mācību procesā. Gudri un viedi lietot
tehnoloģijas varam arī klasē, tāpēc izvairīsimies no atgriešanās pagātnē, kad
skolotājs lasīja no grāmatas un skolēni – pierakstīja.
Veltīt laiku sociālo prasmju uzlabošanai
Es aicinātu
skolotājus būt saprotošiem un nepārslogot bērnus ar diagnosticējošajiem darbiem
jau pirmajās mācību gada nedēļās. No vienas puses ir saprotams, ka pēc tik
ilgstoša attālināto mācību perioda, ir vēlme novērtēt un saprast, kādā zināšanu
apguves posmā atrodas katrs skolēns, taču jāņem vērā, ka pirmos divus mēnešus
tomēr ieteicams veltīt sociālo prasmju uzlabošanai. Mēs pagūsim diagnosticēt,
bet vispirms jādara viss iespējamais, lai bērni sajūt mācību prieku, iedvesmu
un dažādās mācīšanās metodes. Tāpat jārūpējas, lai mājasdarbi būtu jēgpilni un
to nebūtu pārāk daudz.
Prieks mijas ar satraukumu
Runājot par
klātienes mācībām un prognozēm, cik ilgi tās būs iespējams, jāatzīst, ka šī
tēma viennozīmīgi ir viena no apspriestākajām skolotāju istabā, taču mēs ticam,
ka skolas tiešām būs pēdējās iestādes, kas tiks slēgtas, ja situācija to
pieprasīs. Daļa pedagogu jau pakāpeniski gatavojas vairākiem iespējamiem
scenārijiem, arī situācijai, kad nāksies atgriezties pie attālinātajām mācībām.
Šobrīd rūpīgi plānojam periodu līdz rudens brīvdienām un vairāk domājam tieši
par pirmo semestri, neplānojot pārāk tālu uz priekšu. Augot saslimušo skaitam
valstī, skolotāju sajūtas var raksturot kā piesardzību, ko papildina prieks par
atgriešanos klātienē un neziņa par to, kā mācību gads turpināsies.
Skola ir un paliek drošā vieta
Būtiski ņemt
vērā, ka skolotāji arī ir cilvēki un mēs nevaram atbildēt par visiem valdības
lēmumiem. Tas jāņem vērā arī skolēnu vecākiem un savstarpējās attiecībās
jāievēro pavisam vienkāršas lietas – dialogs, komunikācija un cilvēcīgums. Lai
gan lielākā daļa bērnu nevar vien sagaidīt, kad atsāksies skola, pastāv arī
zināmas bažas, kā būs mācīties klātienē pēc tik ilgas pauzes. Tāpat ir arī ar
pedagogiem un vecākiem, tāpēc jācenšas saprast vienam otru, jo pandēmija mūs
visus ir ielikusi vienā laivā. Neraugoties uz apstākļiem, tiek darīts viss
iespējams, lai skola būtu drošā vieta katram bērnam un skolēni to lieliski
saprot. Tieši skola ir vieta, kur viņiem vienmēr blakus būs pedagogi un skolas
vadība, kas sniedz padomu un atbalstu jebkurā situācijā. Patiesībā mēs varam
daudz mācīties no bērniem, kuri ir iejūtīgāki, saprotošāki un spēj saglabāt
draudzību. Ja visu darīsim kopā – skolēni, skolotāji un vecāki, ticu, ka viss
izdosies! Šajā situācijā ikvienam jāuzņemas līdzatbildība.
Autors: Rīgas Juglas vidusskolas kulturoloģijas un
sociālo zinību skolotājs, Neatkarīgās izglītības biedrības pārstāvis Ļevs
Rusilo
Play Blackjack Online - Dr.MCD
ReplyDeleteWhen playing Blackjack, you'll 삼척 출장안마 find a 전주 출장안마 table that suits every 대구광역 출장마사지 player, 경기도 출장마사지 especially players from the highest to the lowest level. This is 김해 출장안마 the Blackjack